Informacja dla osób niepełnosprawnych
Osoby niepeÅ‚nosprawne przybywajÄ…ce do SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi-PóÅ‚noc w Warszawie przyjmowane sÄ… w Biurze ObsÅ‚ugi Interesantów znajdujÄ…cym siÄ™ na parterze w pokoju nr 41.
Osoby niepeÅ‚nosprawne po okazaniu legitymacji o niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci obsÅ‚ugiwane sÄ… przez pracowników Biura ObsÅ‚ugi Interesantów poza kolejnoÅ›ciÄ….
1. Zakres obsÅ‚ugi osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami (osób uprawnionych) w tutejszym SÄ…dzie
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-PóÅ‚noc w Warszawie zapewnia dostÄ™p do Å›wiadczenia usÅ‚ug pozwalajÄ…cych na komunikowanie siÄ™, w szczególnoÅ›ci:
- z poczty elektronicznej boi@srpragapolnoc.pl; czytelnia@srpragapolnoc.pl
- infolinii pod numerami telefonów:
BOI - 22 50 91 158;
Czytelnia Akt – 22 50 91 119; 22 50 91 173 - stronÄ™ internetowÄ…
- podmiot zobowiązany zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
2. Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Osoba uprawniona ma ponadto prawo do skorzystania w kontaktach z tutejszym SÄ…dem z pomocy osoby przybranej, czyli osoby, która ukoÅ„czyÅ‚a 16 lat i zostaÅ‚a wybrana przez osobÄ™ uprawnionÄ… w celu uÅ‚atwienia porozumiewania siÄ™ z osobÄ… uprawnionÄ… i udzielenia jej pomocy w zaÅ‚atwianiu spraw.
3. Zasady zgłaszania potrzeby skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN
- chęć skorzystania z wybranej metody komunikowania siÄ™ osoba uprawniona jest zobowiÄ…zana zgÅ‚osić do Biura ObsÅ‚ugi Interesantów, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyÅ‚Ä…czeniem sytuacji nagÅ‚ych
- zgÅ‚oszenie, o którym mowa w punkcie a. powinno być zgÅ‚oszone na pocztÄ™
elektronicznÄ… Biura ObsÅ‚ugi Interesantów boi@srpragapolnoc.pl lub bezpoÅ›rednio w pomieszczeniu Biura ObsÅ‚ugi Interesantów. - po dokonaniu zgÅ‚oszenia pracownicy Biuro ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du sÄ… zobowiÄ…zani do zapewnienia obsÅ‚ugi osoby uprawnionej , w terminie przez niÄ… wyznaczonym lub z niÄ… uzgodnionym.
- Biuro ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du, w przypadku braku możliwoÅ›ci realizacji
świadczenia zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając
możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji
uprawnień.
4. Informacje o infrastrukturze
Infrastruktura SÄ…du jest przystosowana dla osób niepeÅ‚nosprawnych z dysfunkcjÄ… ruchowÄ… w
sposób nastÄ™pujÄ…cy:
- miejsca parkingowe przed budynkiem Sądu oraz na parkingu wewnętrznym(chęć skorzystania z parkingu wewnętrznego należy zgłosić Ochronie gmachu przez
domofon zainstalowany przed wjazdem na parking od ulicy Terespolskiej) - podjazd dla osób niepeÅ‚nosprawnych umożliwiajÄ…cy wjazd na teren SÄ…du
- platforma dla osób niepeÅ‚nosprawnych
- winda
- toalety na każdej kondygnacji
ZachÄ™camy do korzystania z pomocy pracowników
Biura ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du
Kontakt z Biurem ObsÅ‚ugi Interesantów:
nr telefonu: 022 5091 158
email: boi@srpragapolnoc.pl
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 17.01.2020
Dokument oglÄ…dany razy: 28 171