RSS
Dzisiaj jest: piątek, 29 marca 2024
www.bip.gov.pl
Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 08.12.2010, zobacz aktualną wersję tej strony.

Biuro Obsługi Interesanta

Godziny urzędowania:
Poniedziałek : 8.30 – 18.00
Wtorek – Piątek : 8.30 – 15.30
telefony
(22) 50 91 158, 50 91 159
email: boi@srpragapolnoc.pl

lokalizacja BOI

zasady funkcjonowania BOI

ZASADY FUNKCJONOWANIA
BIURA OBSŁUGI INTERESANTA
(BOI)


Jakie stanowiska są w BOI?

W Biurze Obsługi Interesanta (pokój 40 – punkt udzielania informacji) znajduje się obecnie 5 (pięć) czynnych stanowisk (łącznie ze stanowiskiem kierowniczym), obsługującym poszczególne piony:
1. Kierownikiem BOI jest osoba wywodząca się z I Wydziału Cywilnego,
2. osoba jest z II Wydziału Cywilnego,
3. osoba z III Wydziału Karnego,
4. osoba z VI Wydziału Pracy (ta osoba obsługuje również sprawy gospodarcze)
5. osoba z V Wydziału Rodzinnego i Nieletnich.

Każda z tych osób obsługuje w pierwszej kolejności interesantów przychodzących do BOI i mających sprawy w pionach (Wydziałach), w których pracowały osoby obsługujące.

Kierownik BOI jest osobą koordynującą pracę w BOI. Rozmawia także z interesantami w sprawach o zwiększonej problematyczności. W razie uzasadnionej potrzeby (przy zwiększonej liczbie interesantów) również obsługuje interesantów, w szczególności w sprawach cywilnych, z uwagi na potwierdzony fakt, iż do spraw rozpoznawanych przez Wydziały Cywilne przychodzi najwięcej interesantów.

W jaki sposób przyjmowani są obecnie interesanci? Czy podział na sprawy cywilne, karne, gospodarcze, itd. jest sztywny?

W BOI przed wejściem do pomieszczenia interesanci pobierają numerek zgodnie z właściwością - interesującą tematyką.

Poniżej zdjęcie panelu, który wydaje numerki. W celu uzyskania numerku należy dotknąć na panelu interesujący dział i następnie pobrać wydrukowany numerek.

ZDJĘCIE PANELU

Następnie interesanci oczekują na wywołanie numerka – sygnał i wyświetlenie. Podział na piony nie jest podziałem sztywnym, chociaż w pierwszej kolejności pracownicy przywołują ustawione przy swoich stanowiskach tzw. priorytety, co oznacza, że w pierwszej kolejności do danego stanowiska będą przywołane tylko odpowiednie numerki. tzn. głównie tych pionów, z których pochodzą pracownicy (osoby obsługujące ).
Wygląda to następująco:
- dla stanowiska kierowniczego/pierwszego – A ustawiony jest priorytet dla: ”przyjmowanie wniosków” i dla spraw cywilnych;
- dla stanowiska drugiego - B ustawiony jest priorytet dla spraw cywilnych;
- dla stanowiska trzeciego - C ustawiony jest priorytet dla spraw karnych;
- dla stanowiska czwartego - D ustawione są dwa priorytety: dla spraw gospodarczych i pracy;
- dla stanowiska piątego - E ustawione są dwa priorytety: dla spraw rodzinnych i nieletnich oraz spraw z pionu pracy.

Istnieje oczywiście możliwość elastycznego, czyli dowolnego przekazywania numerka z jednego stanowiska do innego (np. gdy sprawa jest na tyle złożona, że wymaga poszerzonej znajomości rzeczy – osoby z odpowiedniego Wydziału). W BOI priorytetem jest jak najkrótszy czas oczekiwania interesanta na obsługę.

Jakie są zadania Kierownika BOI?

Zadania Kierownika BOI są następujące:

- nadzór nad pracą BOI i Czytelni;
- opracowywanie sprawozdań z działalności BOI – Czytelni za okresy miesięczne, kwartalne i roczne
- opracowywanie zakresów czynności
- udzielanie odpowiedzi na e-maile w BOI
- przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia
- wydawanie zamówionych orzeczeń
- przyjmowanie interesantów w sprawach konfliktowych
- przyjmowanie interesantów

Kto i kiedy (jak często) odpowiada na maile w BOI?

Na maile przychodzące do BOI odpowiada Kierownik BOI. Odpowiedzi udzielane są w miarę możliwości na bieżąco. Podczas nieobecności Kierownika odpowiedzi udziela osoba z pionu, którego dotyczy pytanie.

Czy w BOI są udzielane porady prawne?

W BOI nie udziela się porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych.
Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w konkretnej sprawie, opartą na danych lub materiałach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed Sądem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporządzeniu projektu pisma procesowego.

Dodatkowe informacje znajdują się w dziale Regulamin Biura Obsługi Interesanta.


wstecz     na górę

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Konrad Popiołek
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 08.12.2010
Dokument oglądany razy: 4 979
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności