RSS
Dzisiaj jest: czwartek, 28 marca 2024
www.bip.gov.pl
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 08.12.2010, zobacz aktualnÄ… wersjÄ™ tej strony.

Biuro Obsługi Interesanta

Godziny urzędowania:

PoniedziaÅ‚ek : 8.30 – 18.00
Wtorek – PiÄ…tek : 8.30 – 15.30

telefony

(22) 50 91 158, 50 91 159

email: boi@srpragapolnoc.pl


LOKALIZACJA

PODSTAWA PRAWNA

ZASADY FUNKCJONOWANIA

REGULAMIN


Z A R Z Ä„ D Z E N I E Nr 34/09
Prezesa SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie
z dnia 01 grudnia 2009 r.
w sprawie utworzenia Biura ObsÅ‚ugi Interesantów w SÄ…dzie Rejonowym dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawi
e

Na podstawie § 554a ust. 1 zarzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania sekretariatów sÄ…dowych oraz innych dziaÅ‚ów administracji sÄ…dowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.) oraz § 32 ust. 1 pkt 2 RozporzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 23 lutego 2007 r. - Regulamin urzÄ™dowania sÄ…dów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249) zarzÄ…dzam co nastÄ™puje:
§ 1
Z dniem 02 grudnia 2009 r. tworzÄ™ w ramach OddziaÅ‚u Administracyjnego SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie Biuro ObsÅ‚ugi Interesanta (zwane dalej BOI) wraz ze stanowiÄ…cÄ… jego wydzielonÄ… część czytelniÄ… akt. BOI jest punktem obsÅ‚ugi interesantów, o którym mowa w § 554a zarzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania sekretariatów sÄ…dowych oraz innych dziaÅ‚ów administracji sÄ…dowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.).
§ 2
OrganizacjÄ™ i sposób dziaÅ‚ania BOI i czytelni akt okreÅ›lajÄ… ich regulaminy, stanowiÄ…ce zaÅ‚Ä…czniki do niniejszego zarzÄ…dzenia.
§ 3
1. Nadzór bieżący nad wykonywaniem zadaÅ„ BOI sprawuje Kierownik BOI.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiÄ…zani sÄ… do udzielenia pracownikom BOI wsparcia merytorycznego i wymiany niezbÄ™dnych informacji dla sprawnego i kompetentnego prowadzenia obsÅ‚ugi interesantów w SÄ…dzie.
§ 4
ZarzÄ…dzenie podlega ogÅ‚oszeniu na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ w budynku SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie oraz umieszczeniu na stronie internetowej SÄ…du.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


ZASADY FUNKCJONOWANIA


Stanowiska w BOI

W Biurze ObsÅ‚ugi Interesanta (pokój 40punkt udzielania informacji) znajduje siÄ™ obecnie 5 (pięć) czynnych stanowisk (Å‚Ä…cznie ze stanowiskiem kierowniczym), obsÅ‚ugujÄ…cym poszczególne piony:

1. Kierownikiem BOI jest osoba wywodząca się z I Wydziału Cywilnego;

2. osoba jest z II Wydziału Cywilnego;
3. osoba z III Wydziału Karnego;
4. osoba z VI WydziaÅ‚u Pracy (ta osoba obsÅ‚uguje również sprawy gospodarcze)
5. osoba z V Wydziału Rodzinnego i Nieletnich.

Każda z tych osób obsÅ‚uguje w pierwszej kolejnoÅ›ci interesantów przychodzÄ…cych do BOI i majÄ…cych sprawy w pionach (WydziaÅ‚ach), w których pracowaÅ‚y osoby obsÅ‚ugujÄ…ce.

Kierownik BOI jest osobÄ… koordynujÄ…cÄ… pracÄ™ w BOI. Rozmawia także z interesantami w sprawach o zwiÄ™kszonej problematycznoÅ›ci. W razie uzasadnionej potrzeby (przy zwiÄ™kszonej liczbie interesantów) również obsÅ‚uguje interesantów, w szczególnoÅ›ci w sprawach cywilnych, z uwagi na potwierdzony fakt, iż do spraw rozpoznawanych przez WydziaÅ‚y Cywilne przychodzi najwiÄ™cej interesantów.

Sposób przyjmowania interesantów

W BOI przed wejściem do pomieszczenia interesanci pobierają numerek zgodnie z właściwością - interesującą tematyką.

Poniżej zdjÄ™cie panelu, który wydaje numerki. W celu uzyskania numerku należy dotknąć na panelu interesujÄ…cy dziaÅ‚ i nastÄ™pnie pobrać wydrukowany numerek.

NastÄ™pnie interesanci oczekujÄ… na wywoÅ‚anie numerka – sygnaÅ‚ i wyÅ›wietlenie.

PodziaÅ‚ na piony nie jest podziaÅ‚em sztywnym, chociaż w pierwszej kolejnoÅ›ci pracownicy przywoÅ‚ujÄ… ustawione przy swoich stanowiskach tzw. priorytety, co oznacza, że w pierwszej kolejnoÅ›ci do danego stanowiska bÄ™dÄ… przywoÅ‚ane tylko odpowiednie numerki. tzn. gÅ‚ównie tych pionów, z których pochodzÄ… pracownicy (osoby obsÅ‚ugujÄ…ce ).

Przedstawia się to następująco:

    • stanowisko kierownicze/pierwsze A - ustawiony jest priorytet dla: ”przyjmowanie wniosków” i dla spraw cywilnych;
    • stanowisko drugie B - ustawiony jest priorytet dla spraw cywilnych;
    • stanowisko trzecie C - ustawiony jest priorytet dla spraw karnych;
    • stanowisko czwarte D - ustawione sÄ… dwa priorytety: dla spraw gospodarczych i pracy;
    • stanowisko piÄ…te E - ustawione sÄ… dwa priorytety: dla spraw rodzinnych i nieletnich oraz spraw z pionu pracy.

Istnieje oczywiÅ›cie możliwość elastycznego, czyli dowolnego przekazywania numerka z jednego stanowiska do innego (np. gdy sprawa jest na tyle zÅ‚ożona, że wymaga poszerzonej znajomoÅ›ci rzeczy – osoby z odpowiedniego WydziaÅ‚u).

W BOI priorytetem jest jak najkrótszy czas oczekiwania interesanta na profesjonalnÄ… obsÅ‚ugÄ™.

Zadania Kierownika BOI

są następujące:

    • nadzór nad pracÄ… BOI i Czytelni;
    • opracowywanie sprawozdaÅ„ z dziaÅ‚alnoÅ›ci BOI – Czytelni za okresy miesiÄ™czne, kwartalne i roczne;
    • opracowywanie zakresów czynnoÅ›ci;
    • udzielanie odpowiedzi na e-maile w BOI;
    • przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia;
    • wydawanie zamówionych orzeczeÅ„;
    • przyjmowanie interesantów w sprawach konfliktowych;
    • przyjmowanie interesantów.

Odpowiadanie na maile w BOI

Na maile przychodzÄ…ce do BOI odpowiada Kierownik BOI. Odpowiedzi udzielane sÄ… w miarÄ™ możliwoÅ›ci na bieżąco. Podczas nieobecnoÅ›ci Kierownika odpowiedzi udziela osoba z pionu, którego dotyczy pytanie.

BOI a porady prawne

W BOI nie udziela siÄ™ porad prawnych i informacji, które naruszyÅ‚yby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych.
Przez poradÄ™ prawnÄ… należy rozumieć skonkretyzowanÄ… informacjÄ™, majÄ…cÄ… zastosowanie w konkretnej sprawie, opartÄ… na danych lub materiaÅ‚ach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed SÄ…dem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporzÄ…dzeniu projektu pisma procesowego.

Dodatkowe informacje znajdują się w dziale Regulamin Biura Obsługi Interesanta.


REGULAMIN

§ 1

1. BOI powoÅ‚ane jest do obsÅ‚ugi interesantów wszystkich wydziaÅ‚ów SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie;
2. BOI mieÅ›ci siÄ™ w sali nr 40 na parterze budynku SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie przy ul. Terespolskiej 15 a.

§ 2

1. BOI przyjmuje interesantów w poniedziaÅ‚ki w godzinach 8.30 – 18.00 oraz od wtorku do piÄ…tku w godzinach 8.30 – 15.30, z zastrzeżeniem przerw ustalonych przez kierownika.

2. Do zadaÅ„ BOI należy zapewnienie obsÅ‚ugi interesantów oraz uÅ‚atwienie im uzyskania niezbÄ™dnych informacji, udzielanych w miarÄ™ potrzeby i możliwoÅ›ci, w szczególnoÅ›ci poprzez:
1) informowanie o:
a) sposobach wszczÄ™cia postÄ™powania i podstawowych dokumentach, które należy zÅ‚ożyć przy wnoszeniu sprawy do sÄ…du;
b) kosztach sÄ…dowych, sposobie ubiegania siÄ™ o zwolnienie od kosztów sÄ…dowych;
c) przesłankach ustanowienia obrońcy, adwokata lub radcy prawnego z urzędu;
d) rodzajach Å›rodków odwoÅ‚awczych i terminach do ich wniesienia;
e) wydziaÅ‚ach w sÄ…dzie, ich wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i lokalizacji, numerach telefonów i godzinach ich urzÄ™dowania;
f) terminach i miejscach rozpraw;
2) udostÄ™pnianie list kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i komorniczych, listy tÅ‚umaczy przysiÄ™gÅ‚ych oraz listy mediatorów w zakresie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie;
3) udostÄ™pnianie listy niektórych innych instytucji pozasÄ…dowych (Ministerstwo SprawiedliwoÅ›ci, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, rzecznik konsumentów, inspekcja pracy, jednostki Policji, organizacje pozarzÄ…dowe itp.);
4) udostępnianie listy lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności,
5) udostÄ™pnianie formularzy sÄ…dowych i wzorów pism sÄ…dowych w typowych sprawach rozpoznawanych przez poszczególne wydziaÅ‚y.

§ 3

1) Informacje udzielane są bezpośrednio;
2) Pracownik BOI w toku wykonywania swych obowiÄ…zków sÅ‚użbowych obowiÄ…zany jest umożliwić interesantom realizacjÄ™ ich uprawnieÅ„ i egzekwować powinnoÅ›ci w sposób zgodny z prawem, wykazujÄ…c należytÄ… troskÄ™ ochronÄ™ ich sÅ‚usznego interesu.

§ 4

3) BOI nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyÅ‚yby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych. Przez poradÄ™ prawnÄ… należy rozumieć skonkretyzowanÄ… informacjÄ™, majÄ…cÄ… zastosowanie w konkretnej sprawie, opartÄ… na danych lub materiaÅ‚ach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed SÄ…dem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporzÄ…dzeniu projektu pisma procesowego.
4) Informacji o sprawie rozpoznawanej przed SÄ…dem udziela pracownik BOI na zasadach okreÅ›lonych w § 31 RozporzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 23 lutego 2007r. – Regulamin urzÄ™dowania sÄ…dów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249).

§ 5

Przyjmowanie korespondencji wpływającej do sądu jest zadaniem Biura Podawczego.
W BOI dopuszczalne jest jednak złożenie następujących pism:
1) wniosek o wydanie odpisu orzeczenia;
2) wniosek o wyrażenie zgody na widzenie;
3) wniosek o zwrot kosztów podróży w procesie karnym;
4) wpłata poręczenia majątkowego przy zastrzeżonym tymczasowym aresztowaniu;
5) wpłata grzywny w przypadku pozbawienia wolności;

§6

W czytelni są udostępniane akta sądowe osobom uprawnionym.
W czytelni sÄ… przyjmowani interesanci, którzy zamawiajÄ… kserokopie wskazanych kart z akt sÄ…dowych lub wykonujÄ… fotokopie kart z akt sÄ…dowych.


wstecz     na górÄ™

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Konrad Popiołek
Informację opublikował: Wiktor Piber
Czas wytworzenia informacji: 08.12.2010
Dokument oglÄ…dany razy: 5 146
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności