Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie Przeczytaj artykuł "Skargi i wnioski" opublikowany w naszym biuletynie. https://warszawapraga-pln.sr.gov.pl Tue, 24 Dec 2024 18:14:00 +0100 <![CDATA[Skargi i wnioski]]> W celu zapewnienia realizacji prawa do składania skarg i wniosków uprzejmie informujemy o trybie przyjmowania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2019.52.tj.) – Rozdział 5a (art. 41a – 41e). Nowelizacja ustawy, m.in. w tym zakresie weszła w życie w dniu 28 marca 2012 r. (Dz. U.2011.203.1192). Wprowadzono zasady postępowania w sprawach rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych. Wyciąg z Ustawy z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Plik PDF, 1,15 MB)
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U. z 16 maja 2012 r. poz. 524) – weszło w życie 17 maja 2012 r. Określono szczegółowy tryb i organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Plik PDF, 1MB).

 

Organem właściwym do rozpatrzenia skarg lub wniosków, dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie, jest Prezes Sądu.

Wnoszenie skarg /wniosków
Skargę/wniosek można złożyć:

  1. pisemnie adresując:
    Prezes Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie
    ul. Terespolska 15a, 03 - 813 Warszawa
  2. na piśmie w Biurze Podawczym Sądu, pok. 40;
  3. za pośrednictwem poczty elektronicznej: boi@warszawapraga-pln.sr.gov.pl;
  4. ustnie do protokołu (skargi i wnioski składane ustnie przyjmowane są przez pracowników Biura Obsługi Interesanta, pok. 41).

Wymogi formalne skargi/wniosku
Skarga/wniosek powinna zawierać:

  • datę wniesienia skargi/wniosku,
  • imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek,
  • adres wnoszącego skargę/wniosek,
  • zwięzłą treść skargi/wniosku,
  • sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie Sądu, którego dotyczy skarga/wniosek.

Skargi nie podlegające rozpatrzeniu:

  • nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądu, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.

Skargi pozostawiane bez rozpoznania:

  • skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe zostają pozostawione bez rozpatrzenia.

Termin załatwienia skargi/wniosku

Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki. Termin na załatwienie skargi i wniosku wynosi miesiąc, licząc od daty ich wpływu lub w przypadku braków od daty ich uzupełnienia.

Przyjęcia Interesantów odbywają się wyłącznie po złożeniu wniosku o przyjęcie w sposób wskazany wyżej oraz terminie wskazanym przez Prezesa.

Prezes Sądu może powierzyć przyjęcia Interesantów wiceprezesowi stosownie do art 37 § 1 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych w zw. z § 30 ust.3 w zw. z ust.1 pkt 4 Regulaminu urzędowania sądów powszechnych.

Formularz skargi/wniosku można pobrać ze strony internetowej Sądu lub z Biura Obsługi Interesantów.

]]>
https://warszawapraga-pln.sr.gov.pl/artykul/124-4675-skargi-i-wnioski Sat, 01 Oct 2016 00:00:00 +0200