e-Skrzynka Podawcza
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc informuje, iż organy wÅ‚adzy publicznej zobowiÄ…zane sÄ… przyjmować dokumenty w postaci elektronicznej. W celu umożliwienia szybszego zaÅ‚atwiania spraw w urzÄ™dach i instytucjach publicznych Minister Spraw WewnÄ™trznych i Administracji, jako wÅ‚aÅ›ciwy do spraw informatyzacji, stworzyÅ‚ platformÄ™ internetowej wymiany dokumentów elektronicznych na której majÄ… być umieszczone Elektroniczne Skrzynki Podawcze.
Zgodnie z RozporzÄ…dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 wrzeÅ›nia 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych dorÄ™czania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (dz. U. Nr 200 poz. 1651) oraz w sprawie sporzÄ…dzania i dorÄ™czania pism w formie dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 227 poz. 1664) możliwe jest wnoszenie pism w formie dokumentów elektronicznych do SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc.
UWAGA!
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc informuje, że rozpatrywane bÄ™dÄ… wyÅ‚Ä…cznie pisma przesÅ‚ane drogÄ… elektronicznÄ… na ElektronicznÄ… SkrzynkÄ™ PodawczÄ… i majÄ…ce charakter administracyjny, tzn. nie bÄ™dÄ…ce pismami procesowymi dotyczÄ…cymi spraw sÄ…dowych toczÄ…cych siÄ™ przed SÄ…dem Rejonowym dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc w Warszawie.
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc informuje ponadto, iż wnoszenie pism procesowych w formie elektronicznej opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem w postÄ™powaniu karnym i cywilnym, możliwe bÄ™dzie dopiero po zmianie przepisów polegajÄ…cych na umożliwieniu korzystania z takiej formy skÅ‚adania pism.
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Aby można było złożyć wniosek do urzędu konieczne jest:
1. Posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpÅ‚atne http://epuap.gov.pl
2. Posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do UrzÄ™du:
1. Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego.
2. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes.
3. Akceptowalne formaty zaÅ‚Ä…czników to:
- DOC, RTF - XLS - CSV - TXT - GIF, TIF, BMP, JPG - PDF- ZIP
4. Wielkość wszystkich zaÅ‚Ä…czników doÅ‚Ä…czonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
5. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Informację opublikował: Krzysztof Urbanek
Czas wytworzenia informacji: 24.04.2012
Dokument oglÄ…dany razy: 26 972