Skargi i wnioski
TRYB PRZYJMOWANIA SKARG I WNIOSKÓW
1. Przedmiotem skargi może być w szczególnoÅ›ci zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadaÅ„ przez SÄ…d albo przez jego pracowników, naruszenie praworzÄ…dnoÅ›ci lub interesów skarżącego, a takze przewlekÅ‚e lub biurokratyczne zaÅ‚atwianie sprawy (art. 227 k.p.a.).
2. Przedmiotem wniosku mogÄ… być W szczególnoÅ›ci sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworzÄ…dnoÅ›ci, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony wÅ‚asnoÅ›ci, lepszego zaspokajania potrzeb ludnoÅ›ci (art. 241 k.p.a.).
3. Organem wÅ‚aÅ›ciwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi ~ PóÅ‚noc w Warszawie, jest Prezes SÄ…du.
4. Skargę/wniosek można złożyć:
- na piśmie za pośrednictwem poczty na adres:
Prezes SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi- PóÅ‚noc w Warszawie
ul. Terespolska 15 a
03 - 813 Warszawa - na piśmie w Biurze Podawczym Sądu;
- za poÅ›rednictwem poczty elektronicznej: sekretariat.prezesa@srpragapolnoc.pl (skargi i wnioski skÅ‚adane w ten sposób powinny zawierać wskazanie imienia i nazwiska wnoszÄ…cego oraz jego adres do korespondencji);
5. Skarga/wniosek powinny zawierać: datÄ™ wniesienia, imiÄ™, nazwisko (nazwÄ™) i adres skarżącego lub wnioskodawcy, zwiÄ™zÅ‚Ä… treść skargi/wniosku i w razie potrzeby sygnaturÄ™ sprawy, której dotyczy skarga/wniosek. Formularz skargi/wniosku można pobrać ze strony internetowej SÄ…du lub z Biura ObsÅ‚ugi Interesanta.
6. Skargi i wnioski rozpatruje siÄ™ bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, nie później jednak niż w terminie miesiÄ…ca od daty ich wpÅ‚ywu.
7. Nie podlegaja_ rozpatrzeniu skargi, w zakresie dotyczÄ…cym dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów, w dziedzinie, w której sÄ™dziowie sÄ… niezawiÅ›li. Pozostawia siÄ™ bez rozpatrzenia skargi lub wnioski zawierajÄ…ce treÅ›ci znieważajÄ…ce lub sÅ‚owa powszechnie uznawane za obelżywe.
ustnie do protokoÅ‚u (skargi i wnioski skÅ‚adane ustnie przyjmowane sÄ… przez pracowników OddziaÅ‚u Administracyjnego tut. SÄ…du - pok. 714, 717 i 727).
SzczegóÅ‚owe informacje zwiÄ…zane z obowiÄ…zywaniem tych przepisów dostÄ™pne sÄ… na stronie internetowej SÄ…du OkrÄ™gowego Warszawa – Praga w Warszawie w zakÅ‚adce „Skargi i wnioski”.
• tekst rozporzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 9.05.2012 roku
• wyciÄ…g z Ustawy z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sÄ…dów powszechnych
Podstawa Prawna
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z 27 lipca 200l r. Prawo o ustroju sÄ…dów powszechnych (Dz.U.0l .98.l070) - RozdziaÅ‚ 5a (art. 41a - 41c). Nowelizacja ustawy, m.in. w tym zakresie weszla w życie w dniu 28 marca 20l2 r. (Dz. U.20ll.203.ll92). Wprowadzono zasady postÄ™powania w sprawach rozpatrywania skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych.
- RozporzÄ…dzenie Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 9 maja 20l2 roku w sprawie skarg i wniosków dotyczÄ…cych dzialalnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych (Dz. U. z i6 maja 20l2 r. poz. 524)- weszÅ‚o w życie l7 maja 20l2 roku. OkreÅ›lono szczegóÅ‚owy tryb i organizacjÄ™ przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych. SporzÄ…dzono: 04.06.20l2 r.
Informację opublikował: Krzysztof Urbanek
Czas wytworzenia informacji: 10.01.2013
Dokument oglÄ…dany razy: 4 841