Skargi i wnioski
W celu zapewnienia realizacji prawa do składania skarg i wniosków uprzejmie informujemy o trybie przyjmowania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie
Podstawa prawna
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2019.52.tj.) – Rozdział 5a (art. 41a – 41e). Nowelizacja ustawy, m.in. w tym zakresie weszła w życie w dniu 28 marca 2012 r. (Dz. U.2011.203.1192). Wprowadzono zasady postępowania w sprawach rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych. Wyciąg z Ustawy z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Plik PDF, 1,15 MB)
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U. z 16 maja 2012 r. poz. 524) – weszło w życie 17 maja 2012 r. Określono szczegółowy tryb i organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Plik PDF, 1MB).
Organem właściwym do rozpatrzenia skarg lub wniosków, dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie, jest Prezes Sądu.
Wnoszenie skarg /wniosków
Skargę/wniosek można złożyć:
- pisemnie adresując:
Prezes Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie
ul. Terespolska 15a, 03 - 813 Warszawa - na piśmie w Biurze Podawczym Sądu, pok. 40;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: boi@warszawapraga-pln.sr.gov.pl;
- ustnie do protokołu (skargi i wnioski składane ustnie przyjmowane są przez pracowników Biura Obsługi Interesanta, pok. 41).
Wymogi formalne skargi/wniosku
Skarga/wniosek powinna zawierać:
- datę wniesienia skargi/wniosku,
- imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek,
- adres wnoszącego skargę/wniosek,
- zwięzłą treść skargi/wniosku,
- sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie Sądu, którego dotyczy skarga/wniosek.
Skargi nie podlegające rozpatrzeniu:
- nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądu, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.
Skargi pozostawiane bez rozpoznania:
- skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe zostają pozostawione bez rozpatrzenia.
Termin załatwienia skargi/wniosku
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki. Termin na załatwienie skargi i wniosku wynosi miesiąc, licząc od daty ich wpływu lub w przypadku braków od daty ich uzupełnienia.
Przyjęcia Interesantów odbywają się wyłącznie po złożeniu wniosku o przyjęcie w sposób wskazany wyżej oraz terminie wskazanym przez Prezesa.
Prezes Sądu może powierzyć przyjęcia Interesantów wiceprezesowi stosownie do art 37 § 1 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych w zw. z § 30 ust.3 w zw. z ust.1 pkt 4 Regulaminu urzędowania sądów powszechnych.
Formularz skargi/wniosku można pobrać ze strony internetowej Sądu lub z Biura Obsługi Interesantów.
Wytworzył: | Marcin Szymanski |
---|---|
Opublikował w BIP: | Konrad Popiołek |
Data opublikowania: | 01.10.2016 00:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Konrad Popiołek |
Data ostatniej aktualizacji: | 06.11.2024 09:16 |
Liczba wyświetleń: | 47793 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.