e-Skrzynka Podawcza
Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia osobom będącym użytkownikami ogólnopolskiej Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
(w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) składanie do sądu dokumentów
w postaci elektronicznej.
Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia składanie w powyższej formie:
- pism, w których stosuje się ustawę z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096 j.t.) oraz wniosków w trybie ustawy z 6.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2019.1429 j.t);
- zapytań osób uprawnionych o toku postępowania w sprawie na podstawie rozporządzenia MS z dnia z dnia 18 czerwca 2019 r. - Regulaminu urzędowania sądów powszechnych (Dz.U. 2019.1141 j.t).
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Adres skrytki: /Sr_Praga_Polnoc/SkrytkaESP
Aby złożyć dokument za pośrednictwem Elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest:
Posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne.
Posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Szczegółowe informacje dotyczące zagadnień technicznych i merytorycznych zawarte są na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/pomoc.
Uwaga!
Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie nie dysponuje systemem teleinformatycznym, o jakim mowa w art. 125 § 2¹ k.p.c.
Pisma procesowe w sprawach sądowych złożone za pośrednictwem Elektronicznej skrzynki podawczej w powyższej formie - nie spełniają warunków pism procesowych określonych w przepisach prawa regulujących procedury sądowe w myśl Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeksu postępowania cywilnego (Dz.U.2019.0.1460 t.j.), wobec czego nie wywołują skutków prawnych i należy je złożyć w formie papierowej.
Warunki techniczne doręczanego do Sądu dokumentu:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu.
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub aktualnym, ważnym profilem zaufanym.
- Akceptowalne formaty załączników:
DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP. - Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3,5 MB.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Wytworzył: | Marcin Szymanski |
---|---|
Opublikował w BIP: | Krzysztof Urbanek |
Data opublikowania: | 01.10.2016 00:00 |
Data ostatniej aktualizacji: | 21.12.2023 10:44 |
Liczba wyświetleń: | 41355 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.