W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

hearing_disabled Dla słabowidzących

Czcionka

zmniejsz czcionkę
zresetuj
zwiększ czcionkę

Dobre praktyki, zasady i wskazówki

W trosce o wspólne bezpieczeństwo w okresie pandemii, Sądy stosują się do rekomendacji nakazujących przeprowadzanie w miarę możliwości rozpraw oraz posiedzeń w trybie zdalnym.

Jednocześnie przypominamy, iż podczas uczestniczenia w rozprawie czy posiedzeniu zdalnym od uczestników i stron postępowania wymagane jest odpowiednie zachowanie. Zakazane są zachowania nie tylko naruszające powagę sądu, ale także spokój i porządek czynności procesowych.

Prosimy o niezabieranie głosu przez osoby, którym głosu nie udzielił Sąd, o nieprzerywanie wypowiedzi osoby, która jest w danym momencie przesłuchiwana oraz o niepodpowiadanie treści zeznan lub wyjaśnień. Przestrzeganie zasady "jednego mikrofonu" ułatwi komunikację i zrozumiałość wypowiedzi - jednoczesne mówienie kilku osób generuje niezrozumiały szum.

Przypominamy, że nagrywanie (dźwięku/obrazu) bez zgody Sędziego jest niezgodne z przepisami prawa.

W pomieszczeniu, w którym trwa połączenie nie mogą przebywać osoby trzecie bez wiedzy i zgody Sądu. W trosce o dobrą jakość odsłuchu prosimy o wyłączenie niepotrzebnych źródeł dźwięku oraz kierowanie wypowiedzi bezpośrednio w stronę kamery i mikrofonu, a także o zachowanie bliskiej i niezmiennej odległości od niej. Dla lepszego zrozumienia, wypowiedzi powinny być spójne i powolne.

Stosowanie dobrych praktyk ułatwi wszystkim uczestnikom rozprawy sprawne, komfortowe uczestnictwo w posiedzeniu zdalnym. Dziękujemy.

Przed spotkaniem on-line należy:

  • sprawdzić działanie aplikacji, z której będziemy korzystać i jej konfigurację;
  • zainstalować wskazaną przeglądarkę internetową lub zaktualizować posiadaną do najnowszej jej wersji;
  • sprawdzić jakość połączenia (test transmisji video);
  • sprawdzić zasięg Wi-Fi/LTE i wyłączyć zbędne aplikacje, które korzystają z transmisji video, pobierają lub przesyłają duże ilości danych;
  • wybrać pomieszczenie gwarantujące w miarę możliwości spokój i ciszę - warto zamknąć okna w celu redukcji szumu;
  • zadbać o to, co zobaczy rozmówca - odpowiednie oświetlenie, porządek i strój;
  • wygospodarować czas i być punktualnym;
  • przygotować wcześniej materiały, które będą udostępniane innym podczas spotkania;
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, przedstawiamy poniżej instrukcje mające na celu ułatwienie sprawnej konfiguracji i prowadzenia połączeń zdalnych za pośrednictwem platformy wideokonferencji Jitsi Meet.

Informujemy, że ze względów na ograniczone zasoby personalne, Pracownicy Sądu (pracownicy sekretariatu wydziału, służby informatyczne) nie są osobami udzielającymi porad w przypadku problemów technicznych występujących po Państwa stronie. Wszystkie wytyczne zawarte są w opublikowanych dla Państwa instrukcjach.

Poniżej publikujemy instrukcje konfiguracji platformy wideokonferencji JITSI MEET:
  • 1. dla komputera/laptopa;
  • 2. dla telefonu z systemem Android
1. Minimalne wymagania dla systemu JITSI MEETS dla komputera/laptopa:
  • komputer klasy PC lub laptop z systemem operacyjnym Windows7/8/10 lub wyższy;
  • parametry techniczne, min. 4GB RAM, procesor klasy x86 lub wyższy;
  • podłączenie do sieci Internet o prędkości min. 20Mbit/s;
  • kamera internetowa, mikrofon, głośniki lub słuchawki z mikrofonem;
  • przeglądarka internetowa Google Chrome w najnowszej wersji lub przeglądarka Microsoft EDGE;
  • w tym rozwiązaniu nie jest wymagane instalowanie żadnego dodatkowego czy dedykowanego oprogramowania;
  • nie ma potrzeby logowania, rejestrowania, itp.
  • przesłany od organizatora link (np. https://e-konf.wroclaw.sa.gov.pl/testowespotkanie ) z zaproszeniem wystarczy do podłączenia się z "wirtualnym pokojem" i przeprowadzenie wideokonferencji.

2. Minimalne wymagania dla systemu JITSI MEETS dla telefonu z systemem Android:

  • telefon z systemem operacyjnym Android;
  • stabilne podłączenie do sieci Internet o prędkości min. 20Mbit/s;
  • przeglądarka internetowa Google Chrome;
  • zainstalowana aplikacja JITSI MEETS zgodnie z poniższą instrukcją;
  • nie ma potrzeby logowania, rejestrowania, itp.
  • przesłany od organizatora link (np. https://e-konf.wroclaw.sa.gov.pl/testowespotkanie ) z zaproszeniem wystarczy do podłączenia się z "wirtualnym pokojem" i przeprowadzenie wideokonferencji.

Liczba wyświetleń: 19
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.